Procedureadvokater inviterer dig hermed til en spændende temadag, hvor vi også i overensstemmelse med foreningens vedtægter § 6 indkalder dig til generalforsamling
Torsdag den 6. april 2017 på Kosmopol
Fiolstræde 44, 1171 København K
http://www.kosmopol.nu/
Dagens tema er Syn og skøn ”Udvalgte aktuelle og væsentlige emner i lyset af de nye regler i Retsplejeloven og seneste rets- og voldgiftspraksis”. Oplægsholdere er advokat Carsten Lang-Jensen, Pind & Partnere, syns- og skønsmand civilingeniør Erik Brandt samt Tommy Bunch-Nielsen, formand for foreningen af skønsmænd.
Dagens oplægsholdere vil komme ind over en lang række relevante emner vedrørende syn og skøn, f.eks. voldgiftssager ctr. almindelige retssager, betingelserne for syn og skøn, ensidige tekniske erklæringer, fotos, hæftelsen for skønsomkostningerne, afbrydelse af forældelse ved syn og skøn, herunder procesunderretning og skønserklæringens anvendelse over for ikke-parter samt formuleringen af spørgsmålene, både fra advokatens synsvinkel og fra skønsmandens synsvinkel.
Dagens program:
Kl. 09.00 – 09.30 Morgenbrød og kaffe
Kl. 09.30 – 12.00 Syn og skøn, v/advokat Carsten Lang-Jensen, Pind & Partnere
Kl. 12.00 – 13.00 Frokost
Kl. 13.00 – 14.15 Dos and donts i forhold til en skønsmand, v/Tommy Bunch-Nielsen, formand for foreningen af skønsmænd
Kl. 14.15 – 15.15 Gode spørgsmål til en skønsmand giver gode svar v/civilingeniør Erik Brandt, syns- og skønsmand
Kl. 15.30 – 16.30 Generalforsamling
Kl. 17.00 – 19.00 Middag
Dagsorden for generalforsamlingen:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning.
3. Forelæggelse samt godkendelse af regnskab.
4. Forelæggelse og godkendelse af bestyrelsens forslag til budget og kontingent for det kommende år.
5. Valg af bestyrelsesmedlemmer, hvis de er på valg.
6. Valg af revisor og revisorsuppleant.
7. Indkomne forslag.
8. Eventuelt.
Bestyrelsen består aktuelt af Ulrik Christrup, Jesper Perregaard, Mette Højbjerg, Keld Parsberg, Nikolaj F. Linneballe og Mai Wandrup. Samtlige bestyrelsesmedlemmer, der alle er på valg, er rede til at lade sig genvælge til bestyrelsen.
Er du interesseret i at stille op til bestyrelsen, beder vi dig venligst sende mail med dine kontaktdata og evt. et par ord om hvad du kunne tænke dig at bidrage med i bestyrelsen til eho@danskeadvokater.dk
Valg til bestyrelsen forudsætter alene medlemskab og ikke nødvendigvis fysisk tilstedeværelse på generalforsamlingen. Alle interesserede opstillede kandidater vil få mulighed for at præsentere sig selv eller blive præsenteret, hvis ikke de er til stede.
Foreningens regnskab eftersendes snarest muligt til foreningens medlemmer. Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal sendes til Danske Advokater på e-mail eho@danskeadvokater.dk inden en uge. Såfremt der indkommer forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen på et senere tidspunkt, fremsendes disse tillige med revideret dagsorden til medlemmerne senest to uger før generalforsamlingen.
Kursuslektioner:
Der udstedes kursusbevis på 6 lektioner.
Foreningen sørger for udlevering af kursusbeviser til de deltagere, der har deltaget i hele dagens faglige program indtil kl. 15.15.
Pris for deltagelse i arrangementet:
Da foreningen giver et tilskud til arrangementet, er prisen for deltagelse denne dag:
Kr. 200,00 ekskl. moms for deltagelse i dagsprogrammet
Kr. 200,00 ekskl. moms for middagen
OBS: tilmeldingen er bindende.
Framelding:
Evt. framelding eller udeblivelse vil medføre yderligere betaling af kr. 500 ekskl. moms til dækning af omkostninger.
Tilmeld dig her
Vi glæder os til at se dig.